Najveća hrvatska baza restorana i recepata

Ništa više nije isto. Ugostitelji će uskoro moći otvoriti restorane pod uvjetima koji su za dosadašnje ugostiteljstvo neobični, a gosti koji su zadnjih nekoliko mjeseci sami sebe morali uvjeravati da je za svih najbolje ostati kući, polako trebaju izaći iz granica kojima su se prilagodili, početi se susretati s drugim ljudima i pokloniti im svoje povjerenje. Trebat će malo vremena da se u svijesti većine ljudi mantra koju su nam stalnim ponavljanjem duboko usadili „ostanimo doma“ zamijeni s „budimo odgovorni“.


Dostave i preuzimanja obroka
U tom dobu nove prilagodbe i privremeno ograničenog rada za ugostiteljske objekte, međuprostor ispunjavaju dostave hrane. Mnogi su ugostiteljski objekti i tijekom korona krize organizirali dostave  jela iz svoje ponude. Najviše su se nudile pizze i jela s roštilja, sretnici koji su se nalazili u blizini objekata koji inače nude marende mogli su svakodnevno uživati u klasičnim toplim jelima, a pojedini restorani su ponudili i dostave specijaliteta kao što su tartar biftek (Stancija Kovačići), sushi (Tekka), skraćeni degustacijski meni (Noel)...
Velika većina građana je tijekom boravka kod kuće odlučila usavršavati svoje kulinarsko umijeće  prateći razne on-line dostupne škole kuhanja (primjerice Chef kuha doma)  ili su jednostavno razvijali kreativnost kroz pripremu namirnica koje su bile dostupne.
Ljudi su se počinju vraćati na svoja radna mjesta, vremena za pripremu hrane kod kuće će biti manje, a u među fazi, dok se polako vraća povjerenje u zdravstvenu sigurnost boravka među drugim ljudima, predviđa se da će i narednih nekoliko mjeseci rasti potražnja za dostavom hrane i preuzimanjem obroka.

Novi trend koji se pojavljuje među najambicioznijim restoranima s međunarodne scene je nadogradnja dostave s pokušajem prijenosa dijela restoranske atmosfere. Uz atraktivno dizajnirana pakiranja za dostavu hrane, dostavljaju se i leci sa slikama kako jelo, ukoliko je to potrebno dogotoviti, kako hranu atraktivno posložiti po tanjuru, sve uz sliku i pozdrave kuhara koji dopisuje što kod kuće napraviti da jelo vizualno bude što sličnije jelu koje se servira u restoranu. Na pojedinim letcima preporučaju čak i kako stol dekorirati i uz koji dress code specijalitet konzumirati. Uz pomoć dostava u svojim domovima možete organizirati i manja obiteljska i prijateljska okupljanja.  

Zdravstvena sigurnost
Vrata restorana se uskoro otvaraju. U ugostiteljstvu, kao i u svim branšama koje podrazumijevaju bliske susrete primarno će biti međusobno povjerenje u odgovorno ponašanje ugostitelja i gosta. Stoga restorani koji prvi otvaraju vrata trebaju uz toplu ugostiteljsku, kreirati i atmosferu koja zrači sigurnošću i visokim higijenskim i sanitarnim standardima. Ugostitelje užasava činjenica da će možda svoje drage goste, trebati dočekati s maskama, ali to je ono što većina gostiju kako bi se osjećali sigurno, trenutačno od njih očekuje. Dok su mjere još na snazi, možda će rješenje biti prozirni veziri ispod kojih se može nazrijeti smiješak dobrodošlice.

Gosti su željni zelenog, plavog, iskonskih okusa i aktivnosti
Očekuje sa da će se nakon višemjesečne izolacije u gradovima, gosti prvo uputiti u objekte koji su okruženi zelenilom i plavetnilom i koji su na izoliranim pozicijama. Dodatni bonus je ukoliko objekt ima vlastitu proizvodnju namirnica ili ga snabdijevaju lokalni mali proizvođači te mogućnost neke aktivnosti u prirodi u blizini restorana.

Topla jela
Povjerenje se polako stvara, pa se očekuje da će u prvoj fazi međusobnih prilagodbi, prioritet pri izboru jela imati topla, termički obrađena jela.

Funkcionalni meniji
Za goste će posebno atraktivna biti i kreativna jela sa namirnicama i začinima kao što su citrusi, češnjak, đumbir, kurkuma, koje ujedno krase i atributi da jačaju imunitet i doprinose zdravlju.

Kraći meniji
Očekuje se da će gosti provoditi kreće vrijeme u ugostiteljskim objektima i da tome treba prilagoditi i ponuđene menije. Većina gostiju je zadnjih mjeseci sama pripravljala svoje obroke. Svi se počinju vraćati na posao, vremena će biti manje i u ugostiteljskim objektima se vesele jelima čija je priprema dugotrajna te izvornim namirnicama. Preporuča se rezervacija i prethodni dogovor oko menija s ugostiteljem kako bi obrok i vremenski tekao tečno.


 

Preporuke za ugostitelje
I ovo vrijeme kada ne možete raditi punim kapacitetima, možete iskoristiti za marketinške aktivnosti. Pokažite svojim gostima da mislite na njih, informirajte ih direktno ili preko društvenih mreža i web stranica kakva nova jela spremate i s čime ih mislite razveseliti kada vas ponovo posjete. Pobudite u njima želju da dožive atmosferu i okuse koje nudite. Možete osmisliti i vaučere koji gosti mogu kupiti sada, a iskoristiti u budućnosti. Gostima koji vam u ovim trenucima pokažu vjernost, možete u budućnosti na neki način omogućiti status vašeg VIP-a. Na portalu www.gastronaut.hr omogućili smo besplatne stranice svim ugostiteljskim objektima prehrane i nadopunite ih svojim aktualnim podacima.

Do daljnjega se moramo kretati u novim okvirima, a Gastronaut timovi će nastaviti edukacije i rad na projektima gastronomskih brendiranja destinacija, čim se za to stvore uvjeti.

prof. Karin Mimica
Autorica i voditeljica projekata Gastronaut i 100 vodećih hrvatskih restorana - Restaurant Croatica