Turistička zajednica Kvarnera, Hrvatska turistička zajednica i Croatia Airlines od 1. kolovoza do 30. studenoga 2023. godine provode zajednički promotivni projekt „Okusi Kvarnera“. U tom će se razdoblju u zrakoplovima Croatia Airlines-a posluživati posebno osmišljeni obroci, koji se temelje na kulinarskoj raznolikosti kvarnerskog područja u kojoj se isprepliću primorska, goranska i otočna kuhinja.
Croatia Airlines će svojim putnicima u domaćem i međunarodnom prometu, u poslovnom razredu, ponuditi veliki snack box s namazom od tune, krekerima sa začinskim biljem, zelenim i crnim maslinama, muštaćonima i smokvenjakom. Na letovima kraćim od jedan sat ponudit će mali snack box koji uključuje namaz od tune, krekere sa začinskim biljem i smokvenjak, dok će se putnicima u ekonomskom razredu nuditi krekeri sa začinskim biljem Kvarnera.
Tim povodom u Opatiji, u Villi Ariston, održana je konferencija za medije i predstavljanje na kojem su o zajedničkom projektu „Okusi Kvarnera“ govorili direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Peršić Živadinov, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, direktor komercijalnih poslova Croatia Airlines-a Slaven Žabo i predsjednik Uprave Croatia Airlines-a Jasmin Bajić.
„Ovaj projekt gastro promocije naše županije na aviolinijama Croatia Airlines-a sastavni je dio ne samo naše dugogodišnje suradnje s hrvatskim nacionalnim prijevoznikom, već i sam početak promocije Kvarnera kao Europske regije gastronomije 2026. godine. Vjerujem da će putnici na svom putovanju uživati u specifičnim namirnicama Kvarnera, ali i da će im taj mali „gastro izlet“ biti poticaj da nas posjete i istraže. I ovakvi projekti i načini isticanja gastronomije predstavljaju iskorak i daljnji rad na razvoju gastronomije, posebice sada kad smo u postupku osvajanja titule Europske regije gastronomije koja ne podrazumijeva samo promociju nego i zaštitu i promociju lokalne hrane i kulture, održivi razvoj, povećanje kvalitete, povećanje vidljivosti, zatim poticanje međusektorskog povezivanja turizma, poljoprivrede, gastronomije, kulture, obrazovanja, zdravstva i drugih sektora“, izjavila je direktorica Peršić Živadinov.
Direktor komercijalnih poslova Croatia Airlines-a Slaven Žabo istaknuo je da se zajedničkim projektom Okusi Kvarnera nastavlja gastronomska promocija hrvatskih regija na letovima hrvatskoga nacionalnog avioprijevoznika:
„Ovaj projekt naslanja se na širi projekt Hrvatske turističke zajednice pod nazivom Hrvatska puna okusa, a istodobno je kruna suradnje Croatia Airlines-a i Turističke zajednice Kvarnera u sklopu koje smo u studenom 2022. godine zajednički uspostavili redovitu međunarodnu liniju Rijeka - München, na kojoj naši zrakoplovi lete i tijekom ove sezone. U sljedeća četiri mjeseca putnici na svim našim međunarodnim i domaćim letovima imat će prigodu doživjeti gastronomiju Kvarnera, čija se raznolikost temelji na susretanju mediteranske i kontinentalne klime, a drago nam je što sinergija svih sudionika u ovom projektu pridonosi i promociji ove hrvatske regije, čime dodatno razvijamo hrvatski turistički proizvod.“
„Kvarner je danas uspješna turistička regija koja se, između ostalog, ističe po vrhunskoj eno-gastronomskoj ponudi, a navedeno potvrđuje i nedavno dobivena titula Kvarnera kao Europske regije gastronomije. Siguran sam kako će dodatnoj prepoznatljivosti kvarnerske, ali i ukupne hrvatske gastronomije značajno doprinijeti ova zajednička suradnja s nacionalnim avioprijevoznikom, čiji će brojni inozemni, ali i domaći putnici imati priliku uživati u letu uz specifične mirise i okuse našeg kraja. Do sada su na ovaj način predstavljeni okusi slavonskih delicija i dalmatinske marende, a sada će se na najbolji način predstaviti kreativna gastronomska ponuda Kvarnera koja će putnicima let učiniti ugodnijim, ljepšim i zanimljivijim“, poručio je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, nadodavši kako je cilj ovog projekta promocija gastronomske ponude svih hrvatskih regija.
Župan PGŽ Zlatko Komadina je, pohvalivši projekt, rekao da se bogatstvo i raznolikost zeleno-plave županije prepoznaje u njenoj materijalnoj i nematerijalnoj kulturnoj baštini, kao i bogatoj gastro i enološkoj ponudi: „Posebno se ističemo gastronomijom, u našem slučaju, to je spoj mediteranske i kontinentalne kuhinje, koja je izrasla u prepoznatljiv brend Primorsko-goranske županije, a nedavno izdanje prestižnog vodiča posvećenog gastronomskoj sceni naše županije kao i titula Kvarneru koji postaje Europska regija gastronomije u 2026. godini, to i potvrđuje. Vjerujem da su gosti koji nam pristižu zadovoljni uslugom i bogatom gastronomskom ponudom naše regije te da uživaju u delicijama vrijednih ruku i kreativnih ideja naših chefova.“
Osim posebnog gastronomskog doživljaja za putnike na letovima u 24 međunarodna i 8 domaćih odredišta Croatia Airlines-a, ovaj projekt istodobno predstavlja jedinstvenu priliku za promociju Kvarnera kao destinacije gastronomije i pune raznolikosti doživljaja. Projekt „Okusi Kvarnera“ u zrakoplovima Croatia Airlines-a uključuje i širu marketinšku suradnju 3 nositelja projekta; TZ Kvarnera, HTZ-a i Croatia Airlines-a, koji će svojim marketinškim kanalima promicati „Okuse Kvarnera“. Tako će vidljivost Kvarnera biti istaknuta kroz interne kanale Croatia Airlines-a kao što su putni časopis, video ekrani u zrakoplovima, newsletter Croatia Airlines, oglašavanje na društvenim mrežama i internim medijima, plakatima u poslovnicama, kao i na posebnoj web podstranici gastro ponude Croatia Airlines-a.
Izvor informacije: Turistička zajednica Kvarnera
Fotografije: Nikola Cvjetović