Turistička zajednica grada Rijeke i Gastronaut pozivaju ugostitelje grada Rijeke da kandidiraju svoje objekte za titule Riječkih gastronomskih luka 2025.
Projekt Riječke gastronomske luke je pokrenut 2022. godine s ciljem povezivanja ugostiteljskih objekata u zajedničku priču s marketinškim potencijalom; izgradnje gastronomskog brenda u sklopu brenda grada Rijeke kao lučkog grada; podrške u profiliranju ugostiteljskih objekata s ciljem dizanja ukupne kvalitete i prepoznatljivosti ponude destinacije te omogućavanja gostima da što jednostavnije pronađu gastronomske luke koje mogu najbolje zadovoljiti njihove specifične želje i potrebe. Provodi ga TZ grada Rijeke u suradnji s riječkom tvrtkom Abisal, Gastronaut. Prošlogodišnja obrazloženja titula Riječkih gastronomskih luka, možete pogledati ovdje. Riječke gastronomske luke su po kategorijama prezentirane na stranicama Visit Rijeka, sastavni su dio marketinške komunikacije turističke zajednice te im je omogućeno sudjelovanje u ciljanim i tematskim promocijama u organizaciji TZ grada Rijeke.
Pod brendom Riječke gastronomske luke, ugostiteljima su u 2025. godini za kandidature na raspolaganju:
Luka lokalnih namirnica – najmanje 7 lokalnih dobavljača (od kojih je barem 5 prehrambenih) u krugu od 100 km. Potkrijepiti dokumentacijom ili izjavom u kojoj su navedeni dobavljači i lokacija njihove proizvodnje.
Ribarska luka – zahtjevu priložiti dokumentaciju koja dokazuje vlastiti ribarski obrt ili ugovore s ribarima.
Dnevne luke – imaju dnevnu ponudu marendi s najmanje pet jela prilagođenih dobu godine i sezonskim namirnicama. Pri kandidaturi priložiti link na stranice na kojima se dnevna jela objavljuju ili nekoliko dnevnih menija koji dokazuju traženo.
Veganska luka - najmanje 7 jela u ponudi koja zadovoljavaju veganske standarde - jela bazirana na mahunarkama, cjelovitim žitaricama, grahoricama, orašastim plodovima, voću, povrću, sjemenkama (bez mlijeka, jaja, meda, želatine…).
Barbeque luka - iz jelovnika treba biti vidljiva većinska ponuda jela s roštilja (poželjno na drveni ugljen) i pratećih priloga.
Luka za vinske entuzijaste - imati barem 30 vrsta vina u ponudi, vinsku kartu razrađenu po vinogorjima ili sortama s opisima vina, a osoblje znanje o slaganju vina s hranom, serviranju i dekantiranju.
Poslovna luka – restorani koji se kandidiraju za titulu Poslovne luke trebaju imati separe ili odvojenu prostoriju za sastanke, mogućnost postavljanja platna za prezentaciju, praktično postavljene utičnice za punjenje mobitela u sali; najbolji dostupan Wi-Fi, mogućnosti različitih načina plaćanja računa, a poželjan je i parking ukoliko se nalaze van užeg centra grada.
Romantična luka - restorani titulu trebaju opravdati uređenjem, dekoracijama, rasvjetom, atmosferom, ponudom jela. O tome da li restoran pruža romantičan dojam odlučuju organizatori.
Obiteljska luka - dječji kutak za igru, kutak za presvlačenje beba; mogućnost organiziranja raznih proslava, prilagođeni dječji meniji, bojalice i druge igre koje mogu okupirati pažnju djeteta za stolom.
Luke posebnosti - u ovu kategoriju spadaju restorani koji mogu ponudom i uslugom argumentirati posebnost svoje ponude / ambijenta te predložiti marketinški prihvatljiv naziv za svoju luku.
Luke okusa drugih zemalja - u ovoj se kategoriji mogu kandidirati restorani specijalizirani za kuhinje drugih destinacija i zemalja pod uvjetom da imaju u ponudi najmanje 7 jela karakterističnih za kuhinju za koju se kandidiraju, jelovnik preveden na jezik zemlje čiju kuhinju zastupaju i barem jednog zaposlenog koji taj jezik govori.
Organizatori su voljni ovu listu luka nadopuniti s prijedlozima ugostitelja za koje procijene da u svom nazivu i sadržaju nose marketinški potencijal – poruke o specifičnoj ponudi i usluzi koja može biti zanimljiva građanima Rijeke i njihovim gostima.
Restorani koji smatraju da zadovoljavaju kriterije za neku Riječkih gastronomskih luka 2025. ili žele zadržati titulu stečenu u prošloj godini, mogu ispuniti obrazac za kandidaturu.
Svaki se ugostiteljski objekt može kandidirati u do tri kategorije luka uz argumente i obrazloženja prema traženim propozicijama, koje provjeravaju i potvrđuju organizatori projekta.
Rok za prijavu ugostitelja je 05. ožujak 2025. s time da ugostitelji koji tek planiraju uskladiti ponudu s propozicijama pojedinih luka, do tog datuma mogu zatražiti produžetak roka od tri tjedna.
Kako je Kvarner proglašen Europskom prijestolnicom gastronomije 2026. Rijeka i Riječki prsten se pripremaju za niz dodatnih promocija jela s lokalnim namirnicama i tradicijskih jela u restoranima.
Turistička zajednica u suradnji s Gastronautima pokreće i novi projekt promocije gastronomije Rijeke pod nazivom Riječke kockice - jela s namirnicama iz Rijeke i okolice, čiji sastojci pričaju priču o povijesti Rijeke i onima koji su kroz nju prohujali, a zajednički im je oblik kockice. Za ugostitelje su omogućene konzultacije kako da njihove ukusne kockice „ispričaju“ i gastronomsku priču o dijelovima povijesti Rijeke. Riječke kockice koje ugostitelji uvrste u svoje ponude, biti će marketinški objedinjene u priču o bogatoj povijesti i sadašnjosti gastronomije Rijeke koje se može doživjeti i kroz okuse.
Prijave ugostitelja su omogućene u produžetku upitnika za Riječke gastronomske luke.
Voditeljica projekta: Direktor TZ grada Rijeke:
Karin Mimica, Gastronaut Petar Škarpa